پادکست جامعه نو، به بهانه آغاز فصل دوم

پادکست جامعه نو، به بهانه آغاز فصل دوم

پادکست جامعه نو

جامعه نو، رسانه روزنامه نگاران مستقل است. در ظاهر به همین سادگی، ولی در واقعیت، رسانه بودن و مستقل بودن، و کار حرفه ای انجام دادن در فضای رسانه ای ایران سخت تر از چیزی است که فکرش را بکنید. مخصوصا که اصلن و ابدا نمی شود روی عایدات مالی حساب باز کرد. شاید برای همین باشد که فقط جوان تر ها دنبالش می روند که هنوز سر سودایی دارند.

اهمیت این پادکست، بیش از هر چیزی در همین است، زنده نگه داشتن روزنامه نگاری مستقل. کار بسیار سختی که این روزنامه نگاران جوان مستقل به صورت روزانه و بدون درامد و با امکانات واقعا ابتدایی انجام می دهند، به نظر من شایسته تحسین زیادی است. پادکست جامعه نو، پس از توقف انتشار روزنامه جامعه نو متولد شد. مثل ققنوسی از خاکستر. (چه حماسی شد)

از قضای روزگار متوجه شدم که یکی از همکاران این رسانه، از دوستان خودم است، و لطف کرد و این معرفی رو در مورد پادکست #جامعه_نو برام فرستاد:
«صدای نو محصول و رسانه تازه گروه روزنامه نگاران مستقل جامعه نو است. گروهی که جامانده ی روزنامه ی جامعه فرداست که انتشارش زمستان سال پیش متوقف شد و کام ندید.

پس از این صدای نو رسانه اصلی ما خواهد بود و احتمالا کمک خواهد کرد که فاصله رو با مخاطب کمتر بکنیم و بیشتر شنیده بشیم. چون به نظر می رسه فعلا روزنامه مدیوم کارایی نیست.

حرفی در این مورد که روزنامه کاغذی مرده یا قراره بمیره نداریم. نمی دونم، شاید بمیره، شاید هم پس از مدتی دوباره مخاطب بهش برگرده.

ما به هرحال خبرنگاریم و قرار نیست کاری جز خبرنگاری بکنیم. پس باید به راهی فکر می کردیم که همزمان به سوژه و به مخاطبمون نزدیک تر بشیم.

صدای نو هیچ خاصیت اطلاع رسانی و خبر رسانی ای نداره. وقتی ساعت یازده شب، رو اینترنت منتشر میشید، باید مطمئن باشید که مخاطب هاتون تا اون ساعت همه ی خبرها رو از رسانه های خبری گرفتن. صدای نو صرفا قراره اخبار روز رو از نقطه نظر خودش تحلیل کنه؛ یا همون طور که شعارشه، بگه که “خبرها چه می گویند؟»

الحق و والنصاف که انتشار روزانه ی پادکستی خبری و تحلیلی، آن هم با حفظ کیفیت چه به لحاظ محتوا، و چه به لحاظ فنی کار خیلی خیلی دشواری است، در مدتی که از شیوه ی تولید این پادکست باخبر شدم، هر بار به این پروسه ی روزانه فکر می کنم، از خودم می پرسم واقعا این بچه ها چه طور از پس چنین کاری بر می آیند؟ جای تعجب ندارد که یک استراحت یک هفته ای به خودشان دادند، و البته، فردا اولین شماره ی فصل دوم دوباره منتشر خواهد شد. این یادداشت را به همین مناسبت به این پادکست اختصاص دادم.

در جامعه ی نو، از اخبار و تحلیل سیاسی و اقتصادی روز که با آن درگیر هستیم داریم تا ادبیات و هنر و تئاتر و … از هنرمندان، اگر علاقه مند به دنبال کردن دنیای ادبیات و هنر باشید، جامعه ی نو پادکستی است که شما را ناامید نخواهد کرد.
دوستان جامعه ی نو بسیار مشتاق شنیدن نظرات و انتقادات مخاطبینشان برای بهتر شدن کیفیت کار هستند.

 

 

 

اگه براتون سواله چطوری پادکست ها رو گوش کنید یه سری به این پست بزنید با کدوم اپ یا پلتفرم پادکست گوش می دید؟

رادیو لاله در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام

اکانت توییتر

اکانت اینستاگرام

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.