میزبان پادکست چیست؟ (میزبان های پادکست را بشناسید)

میزبان پادکست چیست؟ (میزبان های پادکست را بشناسید)

میزبان پادکست چیست؟

در چند تا از پست هایی که در سایت رادیو لاله گذاشتم، سعی کردم درباره تولید پادکست محتوای موجود در فضای فارسی رو جمع آوری کنم. در پستی با نام “هر آنچه در مورد ساخت پادکست می خواستید بدانید ولی خجالت می کشیدید بپرسید”، مطالبی جامع درباره روند ساخت پادکست از صفر تا صد جمع آوری شده است. اگر قصد شروع ساخت پادکست را دارید، قطعا لینک های معرفی شده در پست، می تواند مرجع خوبی برای آشنایی شما با مسائل مربوط به ساخت پادکست باشد.

هر آنچه در مورد ساخت پادکست می خواستید بدانید ولی خجالت می کشیدید بپرسید.

در مطلب دیگری، توضیح دادم که چرا اگر پادکست تولید می کنید، حتما باید پادکست شما از طریق اپلیکیشن های پادگیر قابل دسترس باشد. لینک این مطلب:

پادکست آن است که در اپ های پادگیر باشد

در ادامه این مطلب، قصد دارم لینک هایی که در مورد انتخاب میزبان پادکست به فارسی نوشته شده را قرار بدهم. در قدم اول، باید بدانید که برای آپلود پادکستتان در اپ های پادگیر، باید یک میزبان داشته باشید. میزبان پادکست یک بستر اینترتنی است که برای پادکست شما RSS feed فراهم می کند و امکان دسترسی به پادکست شما از طریق اپلیکیشن های پادگیر را فراهم می آورد. بعد از ایجاد اکانت و ثبت پادکستتان و آپلود فایل ها در میزبان پادکست، تنها کافی است ساعاتی صبر کنید تا اپیزود پادکست شما از طریق اپ های پادگیر قابل دسترسی باشد.

  • رضا توکلی، میزبان پادکست فوربو، در این پست توضیح داده است که یک میزبان پادکست در واقع چه کاری انجام می دهد.

میزبان پادکست چه‌کار می‌کند؟


اما چه گزینه هایی برای انتخاب میزبان پادکست وجود دارد؟ اولین و مهم ترین میزبان پادکست، سایت آیتونز است. همچنین سایت هایی همچون podbean و anchor از جمله میزبانان پادکست هستند. در ایران، سایت های ناملیک و شنوتو نیز در دسترس هستند. هر کدام از این میزبان ها ویژگی هایی دارند و به علل مختلف مورد توجه پادکست سازا قرار می گیرند. برای مثلا برای اغلب پادکست سازان داخل ایران، رایگان بودن مطالبی که در مورد نحوه کار با این سایت ها موجود است را در ادامه ببینید.


  • علی بندری، میزبان پادکست محبوب چنل بی و بی پلاس، در پست زیر از این حرف زده است که یک میزبان پادکست باید چه خصوصیاتی داشته باشد. در این پست همین طور به سوالات زیر پاسخ داده شده:

– چرا نباید پادکست را در دراپ باکس، گوگل‌ درایو یا Archive.org اپلود کنیم؟

– چطور پادکست را به اپلیکیشنهای پادکچر معرفی کنم؟ آیتیونز این وسط چه کاره است؟

و معرفی کوتاهی از چند میزبان پادکست از جمله AnchorPodbeanBlubrryLibsynSoundCloud BuzzsproutFireside و سرویس های ایرانی ناملیک و شنوتو ارائه داده.

پادکست را کجا منتشر کنیم؟

در وبلاگ و سایت ناوکست هم مطلب زیر در این باره منتشر شده است:

مرحلهٔ اولیهٔ انتشار پادکست یا از کجا فید بگیرم

در سایت چنل بی، سرویس میزبانی انکر که به علت رایگان بودن یکی از محبوب ترین سرویس های میزبانی پادکست در ایران است، به شکل اختصاصی بررسی شده.

بررسی سرویس میزبانی پادکست انکر (Anchor)


در مطلب بعدی، روش ثبت پادکست در آیتیونز آموزش داده شده است.

چگونه پادکست خودمون رو در آیتیونز قرار دهیم ؟

ضرغام نره ءی، سازنده پادکست حقوقی دفیله، از تجربه قراردادن پادکستش در انکر و آیتونز نوشته.

باگ انکر، عشوه اپل

تجربه ای دیگر درباره انکر از پادکست نِرد کست:

رفع مشکل پادکست، میزبانی انکر

مطلب دیگری که برای شما مفید و به درد بخور است، مطلبی است که روشن، از پادکست ناوکست درباره ی ثبت پادکستتان در پلت فرم های مختلف نوشته است. این ثبت به شما امکان این را می دهد که با استفاده از ابزارهای گوگل پادکست آمار خوبی از شنیده شدن پادکستتان داشته باشید.

پادکست را کجاها میشود ثبت کرد

این مطلب آپدیت خواهد شد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.